יש לנו מה להגיד

נאבקות למען ייצוג נשי הולם בתהליכים מדיניים

לנשים בישראל יש דעה ועמדה בכל נושא ועניין: בנושאי חברה וכלכלה, צדק חברתי ואיכות הסביבה, בנושאים המדיניים והבטחוניים וכמובן בנושא השלום.

יולי תמיר במרחבי פעולה רבים פילסנו לנו דרך להשמיע את עמדתנו כנשים ולהעניק לה משקל משמעותי.
מימוש זכותנו הטבעית להבעת דעה ולהשפעה פוליטית, לא הושגה בקלות. במאה השנים האחרונות ניהלו נשים מאבקים ממושכים על זכותן להיות שותפות שוות להתווית עתידה של המדינה בה הן אזרחיות.

בעולם כולו, כמו גם במדינת ישראל עדין לא הגענו אל "הנחלה" של שוויון מלא וממשי בין המינים. גם היום, נשים נעדרות השפעה בתחומים רבים שמעצבים את חייהן וחיי משפחותיהן. דבר זה נכון במיוחד במדינת ישראל בה תופשים הנושאים הצבאיים - המדיניים, מקום מרכזי.

בחברה שלנו משתיקים את הקול הנשי באופן עקבי וחוסמים השתתפות של נשים בתהליכים מדיניים. ככל שההכרעה חשובה יותר מספר הנשים השותפות קטן יותר.

כאזרחיות שוות זכויות וכנשים בעלות מודעות חברתית ופוליטית, אנו דורשות שותפות מלאה בתהליך קבלת ההחלטות.
אסור להשאיר את המאבק הזה לרצון הטוב של המנהיגים הישראלים שגורסים רובם ככולם כי בטחון, משא ומתן, פתרון ויישוב סכסוכים הם טריטוריה גברית מובהקת.

הצעת החוק, שהגשתי יחד עם ח"כ אתי לבני ושבה תומכות כל חברות הכנסת, תבטיח שלנשים במרחב הפוליטי, ללא קשר להשתייכות מפלגתית, יהיה ייצוג הולם.

בשנים הקרובות יוכרעו סוגיות רבות שישפיעו על חיי כולנו, ההכרעה תתקבל סביב שולחן הדיונים. לנו כנשים שחיות יום יום את ההשלכות של המצב המדיני יש מה להגיד, בחקיקת חוק זה נבטיח שקולנו ישמע ושהאינטרסים של נשים יילקחו בחשבון.

נשמח לשיתוף פעולה ולתמיכה לקידום חוק חשוב זה.

  בכבוד רב,  

ח"כ יולי תמיר